Feministas galegas. Claves dunha revoluciónen marcha de Mónica Bar Cendón pretende mostrar o papel do feminismo na consolidación democrática e como se foron filtrando os seus postulados ata formar parte dos asuntos de Estado na actualidade.
Partilla este libro
Sinopse
Feministas galegas. Claves dunha revoluciónen marcha de Mónica Bar Cendón pretende mostrar o papel do feminismo na consolidación democrática e como se foron filtrando os seus postulados ata formar parte dos asuntos de Estado na actualidade. Tanto as feministas da transición, herdeiras da revolución cultural do 68 e dispostas a darlles a volta ás súas vidas en defensa da coherencia ideolóxica, como as dos anos 2000 decataríanse de que "facerse feminista" implicaba chocar cun mundo remiso aos cambios e ao relevo no poder. O cuestionamento da vida das feministas comezaba co propio corpo e debía tirar abaixo a primeira estrutura represiva para a muller: a familia e as cadeas conxugais. Implicaba desvincularse do mundo íntimo, sentimental, para abrirse camiño ao público, ao da razón, ao da xustiza, seguindo como un grito de guerra o lema da norteamericana Kate Millett: "o privado é político". Incomprensiblemente negado, o movemento feminista propiciou probablemente os cambios sociais máis profundos levados a cabo durante a transición política. A determinación das feministas de tomar por xustiza o mundo público masculino desencadeou unha fonda batalla interna e externa que conseguiu deixar sinal. Nesta obra coral, Mónica Bar "dálles a voz" ás protagonistas da historia e abre canles polas que poidan discorrer novas investigacións e reflexións sobre o feminismo, imprescindible para a sociedade contemporánea.
Colección
CRÓNICA
Código
1345112
I.S.B.N.
978-84-9914-079-7
Publicación
22/02/2010
Clasificación IBIC
JFFK
Formato
Papel
Páxinas
392
Tamaño
24.5 x 17 cm
Autor
Mónica Bar Cendón
Mónica Bar Cendón (Vigo, 1962), licenciada en Filoloxía Hispánica e DEA en Teoría da Literatura pola UNED, é especialista en Igualdade e Impacto de Xénero. Ademais é titulada en Interpretación polo Instituto do Teatro de Sevilla e posgrao no Estudio de Carlos Gandolfo, de Bos Aires. No ámbito do feminismo, igualdade e violencia de xénero participa en múltiples publicacións e foros académicos, como demostra a súa colaboración habitual na Festa da palabra silenciada desde 1993, con artigos, contos e recensións teatrais e cinematográficas, ou a publicación do ensaio titulado "Escritoras Dramáticas Gallegas: Dramaturgia de la subversión" na Breve historia feminista de la literatura (vol. VI, 2000). Como tradutora verteu ao galego Canon de alcoba, de Tununa Mercado (Xerais, 1999) e A pedra angular, de Emilia Pardo Bazán (Xerais, 2003). Ademais, redactou o prólogo de Xeo e lume, de Andrea Dworkin (Xerais, 2001); realizou o estudo literario de Non o abras como unha flor, de Mª Xosé Queizán (Xerais, 2004), e publicou o conto "O rosario na tarteira", incluído no volume Narradoras (Xerais, 2000). En 2010 publícase o seu poemario Amor sacrílego e a obra Feministas galegas. Claves dunha revolución en marcha (Xerais, 2010).